13 mars 2012

Funderingar kring själen

Dagen har varit skiftande, planerat inför kvällens vuxenvägen- om själen. Har djur en själ, har människan en själ? Var sitter den? Är själen bara aktuell när man dör eller har den en funktion under livet också? Är själ lika med livet?


Liten trosbekännelse


Jag tror på kärleken,liksom du.
Jag tror att varje gång vi gör det minsta lilla gott 
så blir mörkret mindre skrämmande 
och ljuset en aning vackrare och starkare,
som om en duva landade på din axel.


Jag tror på livet,liksom du. 
Det finns förlåtelse. 
För det onda och dåliga vi gjort. 
Jag tror att den som pinats,
ändå får upprättelse,
och att döden inte behöver vara slutet..


Jag vet att tron kan öppna dörrar
som inte kan öppnas med andra nycklar, 
och att allt det som människor inte kan lösa, kan lösas ändå!
jag tror att det finns en fader 
som fångar dig och mig 
varje gång vi vågar hoppa ut i det okända.




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar