19 mars 2012

Att kliva inför tröskeln är spännande och upptäcka något oväntat!




I helgen har jag och ett stort gäng från Skara, Växjö, Lunds och Göteborgs stift haft en Katekumenatkurs på Helsjöns folkhögskola.Dessutom var det ett stort gäng från olika ställen från Danmark och det var oerhört spännande! Mitt uppdrag vara att vara kursledare i forstättningsgruppen. Jag hade också en annan uppgift och det var att samla material och bidra med inspiration till "Idébuffén" som fanns mitt i biblioteket. 


Att kliva inför tröskeln är spännande och upptäcka något oväntat!



Jag hade med mina tavlor till kursen och det var oerhört kul att få respons på dem så direkt och det var många fina samtal jag fick ha under kursen.
Dessutom är det väldigt många som använder frälsarkransen som en metod i sina församlingar och då är det naturligt att dela med sig av idéer och förslag hur man jobbar med den. 














Rummet kanske inte var det bästa och det var lite litet, så pärlorna fick brottas lite med varandra! 
Den här bilden blev fin tycker jag med klockstapeln i bakgrunden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar