29 januari 2012

2:a kärlekspärlan-Ge kärleken vidare


Ge kärleken vidare

Den här pärlan kom till mig bara, jag hade  två ogjorda pärlor kvar och under 
ett föredrag med Henry Cöster så kom den här tavlan som en tydlig bild på ett papper.
jag tycker personligen att den första pärlan-att ge vidare är mycket lättare.
-det är så naturligt att vilja ge samtidigt som jag förstår med med intellektuellt att 
de två kärlekspärlorna är beroende av varandra för att inte dränera sig på kärlek.


Den andra pärlan handlar om kärleken som vi människor ger vidare, det är vårt svar på 
Guds kärlek till oss. Pärlan som väntar på mitt svar. 
Kärleken jag har fått av Gud har jag fått gratis. Den som har fått för intet kan ge för intet. 
Har du glömt hur det var att vara kär? Hur du drevs av en vilja att ge. 
Presenter, blommor, komplimanger, varma kramar. Är du fortfarande kär så vet du … 
Kärleken som vi har, driver oss att ge av oss själva. Det är en osjälvisk kärlek. 
Det är den som vill alla väl. Det är den som gör oss generösa.
Det är för den kärlekens skull som vi offrar oss för andra och gör goda gärningar mot 
våra medmänniskor. 
Kärlek föder kärlek och att vilja ge vidare…

Den andra röda pärlan uppmuntrar oss att älska och att våga visa kärlek.
Vi får slösa med vår kärlek både dem som behöver vår omsorg och till Gud.
Och  till den som mest av alla upptar min tid och mina tankar.



För någon annan
Jag ser att du är trött.
Men jag kan inte gå alla stegen för dig.
Du måste gå dem själv.

Men jag vill gå dem med dig.

Jag vill gå dem med dig.


Jag ser att du har det svårt
Men jag kan inte gråta alla tårar för dig.
Du måste gråta dem själv.
Men jag vill gråta med dig
Jag vill gråta med dig.


Jag ser att du vill ge upp.

Men jag kan inte leva livet för dig.
Du måste leva det själv.
Men jag vill leva med dig.
Jag vill leva med dig.



Jag ser att du är rädd.

Men jag kan inte gå i döden för dig
Du måste smaka den själv.
Men jag gör död till liv för dig
Jag gör död till liv för dig.
Jag har gjort död till liv för dig.



Bön:
Gud jag är så kär
att det bubblar i hela kroppen.
Ge mig mod att våga visa kärlek
Dela min oro och min ängslan.
Låt kärleken segra i mitt liv
och i hela väldens liv
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar