29 januari 2012

Bekymmerlöshetspärlan




Pärlan den himmelska blåpärlan om att njuta av livet.

Den här pärlan var helt annorlunda när jag avslutade första gången,
det var en fin strand med några värmande stenar som man kunde sitta vid och bara njuta,
men jag kände mig inte bekväm med den bilden så det blev lite förändringar 
och jag målade helt enkelt över det fina och tillrättalagd. 
Den här pärlan är för mig så skön och så otroligt oprentaös
Ibland kan jag uppleva det hos speciella personer som låter en bara vara-det är så skönt!



Livet är inte bara motgångar och öken. 
På andra sidan mörkret finns ljuset,
hur svårt det än är att se det. 
Ibland går det att ana en ljusstimma mitt i det mörka och svåra. 
Du kanske upplever ett lugn mitt kaoset, 
åker till ett ställe där du tycker om att vara, 
träffar en människa som får dig att må bra eller 
hittar ett sammanhang där du kan vara dig själv. 

Bekymmerlöshetspärlan är blå som himlen under solig sommardag.
Den vill säga till dig att vi ofta bekymrar oss i onödan och allt kommer ordna sig.
Lita att på Gud är med dig och hjälper dig att leva varje dag. 
Vilka bekymmer eller svårigheter det än som tynger dig, 
ta vara på möjligheten att lämna dem ett tag.

BLOTT EN DAG I SÄNDER

Vi behöver rastplatser stunder av vila, möjlighet att koppla av att bara vara.
Orden:   
Var inte rädd, 
Känn ingen oro
Tappa inte modet

Bekymra er inte och andra med samma innebörd står 365 gånger i bibeln.
Det är en gång för varje dag. Ta till dig av de orden varje dag, året om, livet ut.

 Bekymmerlöshetspärlan delar sin blåa färg med himlen och havet. 
Där är luften klar och vi kan andas fritt, vi kan ana friheten och gränserna är långt borta. 
Där kan vi må bra. Om du inte kan ta dig till din plats för rast och vila just nu 
Det kan vara skönt att höra, särskilt när man har svårt att våga vara sig själv. 
Varje gång någon ser ner på dig eller varje gång du själv funderar 
på om du vågar göra någonting, säger Gud:

Var inte rädd, Gud har skapat dig och hela världen och allt som finns.
Det betyder också att Gud tar hand om dig och hjälper dig genom livet.
Slut ögonen, minns, och låt tanken föra dig dit. Gud är också där.





Han låter mig vila vid lugna vatten.                                          
Ps 23

Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. 
Den får själv bära sina bekymmer.   
Var dag har nog av sin egen plåga.                                             
Matt 6:34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar