29 januari 2012

Tystnadspärlan


Jag kallar denna "Polinare". 
Det är just Polina som har gett mig inspirationen och våga något nytt. Just nu är jag inne i en period där jag vågar mig på att måla rutor, eller skärvor men hellre vill se det så, att de tillsammans hör ihop och lägger ett mönsterett raster. Jag älskar gamla kyrkfönster, jag gillar mosaik och prismer och kanske långsökt  trasmattar... 

Dessutom Kristusmonogrammet som är en sån stark och ändå enkel symbol.
Skulle jag ha en tatuering skulle jag självklart välja en sådan symbol!

Tystnadspärlorna är placerade mellan de andra pärlorna. En påminnelse om att vi behöver tystnad och pauser i våra aktiviteter och upplevelser. 
I tystanden kan vi andas ut, slappna av och hitta tillbaka till oss själva. 
Kanske kan vi också vi upptäcka Gud i tystnanden.


Bli stilla, låt tystanden föra dig nära. 
Närvaron finns där. 
En kraft som vill bära…
Psalm 762 vers 1

I Guds tystnad får jag vara
Psalm 522

Vila i mig
Psalm 755

Gud 
Idag är allting så härligt.
Ögonen njuter av himmel och hav.
Fötterna springer över gräset.
Armarna vill omfamna alla jag möter.
Benen bär mig ut på nya äventyr.
Mitt hjärta klappar för vänner nära och långt borta.
Tack för denna dag
Omslut mig och de jag tänker på i din famn.
Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar