5 mars 2012

En ny vecka

Börjar veckan med att ha en ledig dag, det är skönt!
När vi var ute på morgonpromenaden så hittade jag denna gatkonst på en liten gata, det är säkert några barn som har målat. jag blev glad av denna fina lilla hjärta!
Det är så skönt att komma i kapp med " hemma". Jag kan bli jättestressad av att det ligger en massa och ta tag i. Då är det mycket bättre för ens eget ego att ta tag i det och sedan kunna vila i det.
Jag är nog rätt ordningsam av mig och jag vill "rätta till" lite och det är väl på både gott och ont. Jag tänkte en speciell tanke igår när jag var i kyrkan, jag delar gärna av mig av min tanke när jag under bönestationerna vid "skriva böner- hörnan" .


På ena min lapp skrev jag: TACK för att jag känner mig RIK!


Då tänker inte jag på ekonomi utan mer på den rikedom som jag känner att jag innehar, som tex lycklig, lyckligt gift och ett äktenskap som jag ser som en gåva.
Jag känner att jag har ett rikt inre liv och mitt skapande som jag kan få utveckla och känner genom att få måla och skapa ger mig så mycket som människa!
Jag känner mig också rik på att få vara frisk och kunna röra mig fritt i skog och natur. 
Att jag älskar det "vackra" i naturen och ting. Jag känner mig också rik på de vänner och bekanta jag har och det är något som bör odlas, så att den kan få växa. 
Naturligtvis så är min tro på Gud något jag känner mig glad över, men det är "ett med mig" och inte så konstigt. Men så har det ju inte varit hela tiden, så där har jag fått växa i och det är jag glad över att jag vågat och släppt taget för en kärleksfull Gud som vill mig bara gott!


Det här med att tänka tack, är något jag och kanske andra också borde ta till sig mera, vi lever ett sånt konsumentsamhälle och kritiskttänkande och bara att vilja ha mera av livet, och jag menar att det inte är nått fel med det, Men att våga stanna upp, känna efter och få vara tacksam tror jag är bra för en själv.


Jag vill säga tack... Och skicka en hälsning till dig och en önskan att du skall känna dig sedd!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar