29 december 2011

Trädgården som man blir nyfiken på...-alla har en sådan, inom sig!


Vi byter julklappar men vi tycker det inte är viktigt med många. Bla så fick jag den här fina boken som verkligen är som att gå in i spännande trädgård och lukta och upptäcka nya spännande detaljer. Naturligtvis är det Martin Lönnebo som har skrivit den,han har blivit för mig så viktig och betydelsefull förebild.
Jag tycker bäst om honom för att han inte "skriver en på näsan" utan vi är liksom på samma spelhalva. Dessutom kan uttrycka det på ett enkelt sätt och ändå hjälpa mig att öppna ögonen för att hitta nya saker i bönen.
" När vi går in i i Bönens trädgård passerar vi genom Tidens grind.Där tar evigheten vid.Guds änglar är inte långt borta.Över trädgården ligger en underbar klar doft av Guds närvaro"

Jag kommer säkert citera honom och det är för jag tänker det här måste du höra ;-)!

"Försök under denna vecka att varje vaken timme tänka: Jag lever mitt liv under Guds välsignande händer. Om du tar det rådet på allvar, och verkligen under en vecka söker att följa det, kommer resultatet att bli förvånansvärt. Det är möjligt att ingenting annat som du har gjort kommer att så förändra din syn på livet och ditt sätt att vara."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar