22 december 2011

Livet

Livet är verkligen nu, det pågår hela tiden och jag känner att jag verkligen tycker det är skönt att leva. Jag får väl påstå och erkänna att jag tycker det är mysigt och trevligt att småpyssla och göra hemtrevligt vart jag än befinner mig!.
Det är som min svägerska brukar säga, du skulle kunna göra en fyllecell hemtrevlig!
Jag har alltid varit sådan och det beror väl på om jag får analysera mig själv lite att jag var storasyster bland 3 småbröder och det är ingen som har lärt mig det utan jag har varit sådan att jag själv fått skapa för att få det gott runtomkring mig.
Jag tycker det här med miljöer är viktigt och varje rum har ju sin funktion. Lika mycket som en handväska kan berätta vem du är, tror jag ett rum kan beskriva vem du är eller vill vara.
Smaken är som baken, delad och jag önskar inte att alla skall ha samma stil, det är det som gör att det är charmigt och livgivande. Men visst kan man komma in rum och miljöer där man känner obehag och känsla av att inte vilja vara kvar där, det kanske inte behöver bestå i ostruktur eller stökighet utan det kan också bero på fulhet eller för stramt! Men jag tror också att den som lever och bor där påverkar beslutet om trviselhet och helheten.
Nu lägger jag inte "viktigheten" att det skulle vara dyr design eller dyra möbler etc.Nej,nej... Enkelhet kan vara en befrielse av hur bra man får till det och leder till trivsel.

Jag gillar överraskade moment, när man minst anar det kan en möbel eller pryl visa sig vara något annat, det är skojigt! Sen skulle det vara lätt att skriva olika tydliga trendsättare som tex Ernst...det var bara en av många:)
Jag tänker mig dessa som inspiratörer och det är något som jag själv vill vara gentemot andra och jag tro dessutom att jag är det för många och det är roligt och livgivande och det sporrar mig mera.
Medvetenhet i sitt tänk kanske jag skulle uppmuntra till och att våga lite mera, att inte vara så försiktig.dvs ta ut svängarna lite.
Våga lite mera, våga tänka nytt och våga rådfråga nära vänner! Våga prova!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar