29 januari 2012

Tystnadspärlan


Möjlighet till att reflektera 

"Att få vara i Guds blick"

”Hitta en plats där du får vara dig själv om möjligt kan du vara utomhus skog, 
fjäll och park, sjö/hav eller trädgård eller en plats där du trivs och får vara fred på.”



Tystnad är en relativ eller total frånvaro av ljudOmgivningar där ljudnivån inte överstiger 20 decibel betraktas som tysta.


Andas
Jag längtar efter tystnad. Efter lugn, tid för att andas, tid för att bara vara. Naturen ger mig kraft. Att vara borta från storstaden, borta från bullret, ljuden och distraktionerna. 
Jag längtar efter att kunna tänka klart utan att bli avbruten, efter att slippa oron och stressen. Jag längtar efter att hitta mitt lugn och min mening. Jag vet att det finns nära mig. 
Ta dig tid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar