11 december 2011

Att måla tillsammans

I somras vågade jag mig på en annat sorts motiv. En ”Polinare” ;-) Det heter säkert något annat. Jag känner att jag verkligen har mycket att utforska och prova på, när det gäller konst. Jag har målat ända sen jag var liten och alltid tyck om att titta på konst.

Jag hade själv en släkting som var ”konstnär”, han målade mycket landskap och fjäll och de tyckte jag mycket om och hans detaljer. Annars har jag som närmast haft en granne som heter Sigrid som jag målade tillsammans med, fast hon är typ 35 år äldre än mig.

Vi var tillsammans på studiecirklar och vi målade på kvällar och in på natten. Jag kommer ihåg när vi packade våra korgar och väskor och åkte ut på dagslånga utflykter och målade tillsammans, sida vid sida, vi satt tysta och var djupt koncentrerade med våra varsina tavlor, sen kunde det komma någon fundering som vi delade med varandra, men det sitter djupt med vår vänskap. Hon har betytt/betyder mycket för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar